Форум фотографов. https://forum.znyata.com/ |
|
ЛАТВИЯ / Андрей Грантс (фотовыставка)https://forum.znyata.com/viewtopic.php?f=12&t=4903 |
Страница 1 из 1 |
Sergey Mikhalenko [ 24 апр, 08 12:05 ] | |||
ЛАТВИЯ / Андрей Грантс (фотовыставка) | |||
Посольство Латвии в Республке Беларусь представляет выставку фотографий ЛАТВИЯ фотограф Андрей Грантс Открытие: 7 мая в 17-00 Доступна до 25 мая. Место проведения: Музей современного искусства (пр-т Независимости 47) Прыход Андрэя Грантса (1955) у латвiйскую фатаграфiю на пачатку 80-х гадоў ХХ стагоддзя азначаў разгортванне новай i спадзявальнай старонкi. Яго фатаздымкi адкрываюць альтэрнатыўную форму ўспрыняцця i мыслення, магчыма, гэта адно з самых яркiх дакументаванняў бунтоўнага пакалення 80-х гадоў: «У фатаграфii тут такая цудоўная магчымасць, парадокс, якi можна злавiць i абыграць,-- вечнасць iмгнення. Ты здымаеш iмгненне, i, калi гэта дакладнае iмгненне, яно адначасова i водблiск вечнасцi». Андрэй Грантс заўсёды складае свае творы ў калекцыi. Напрыклад, «Калегi, сябры, знаёмыя», «Па Лавтii» i «Латвiя. Зменлiвая i нязменлiвая рэальнасць». Безумоўна, гэта рэчаiснасць Латвii ў пэўны час: з 1984 года i да сённяшняга дня. Незваротна сыйшоў час, якi ўбiрае ў сябе кардынальныя змены ва ўсiм – як у палiтычным укладзе, так i ў сацыяльных умовах. Людзi на фоне канкрэтнага крявiду, пэўнага асяродку. Але галоўнае застаецца нязменным – чалавечае жаданне рухацца, радавацца, назiраць, набываць, атрымлiваць насалоду, а значыць – жыць. Гэта – дзiўныя хвiлiны асалоды, якiя Андрэй Грантс вылучыў з таго, што ён называе «тэатрам жыцця», якi штоiмгненна расхiнаецца перад нашымi вачыма, калi мы толькi ўважлiвыя назiральнiкi. Ён робiць нас сведкамi цудоўных магчымасцяў неўсвядомленых дачыненняў, i гэта сапраўды прыносiць яму радасць. «Мяне заўсёды вабiў Брэгель сваiм унiкальным светаадчуваннем, сваёй унiкальнай пазiцыяй адносна таго, што адбываецца на выяве. Мне здавалася, што i дакументальную фатаграфiю можна падаць падобным жа чынам, кааб там, унутры, была свая праўда. Мяне цiкавiў той дакументальны пачатак, той тэатр, якi разыгрываецца ў якую-небудзь пэўную хвiлю, калi ты адпускаеш сабе крыху больш часу, прысеўшы ў нейкiм сельскiм мястэчку, кааб паглядзець, што адбываецца навокал. Гэта ўнушальна. Чаму мне падабаецца блукаць па Латвii i здымаць? Можа, яшчэ i таму, што дзяцiнства прайшло на вёсцы. Больш натуральнай, вальнейшай. Усе тыя самыя гульнi, якiя для iншых адбываюцца ў горадзе, з маiмi людзьмi здараюцца на вёсцы. Альбо ў маленькiх гарадках. У гэтых рэпартажах людзi з’яўляюцца персанажамi, якiя адыгрываюць нейкiя ролi i становяцца ў больш-менш акрэсленыя адносiны». З 1979 года Андрэй Грантс – вольны фатограф i фотапедагог у Доме тэхнiчнай творчасцi Рыгi, дзе ён дапамагае наступнаму пакаленню зразумець сэнс i магчымасцi фатаграфii. Менавiта дзякуючы яму з другой паловы 90-х гадоў у Латвii закладзены шматабяцальныя пачаткi ў кар’еры маладых фатографаў i кiнааператараў. На працягу гадоў Андрэй Грантс браў удзел у шматлiкiх мiжнародных i глыбока асабiстых праектах, шмат падарожнiчаючы. Сярод найбольш значных трэба згадаць: Музей фатаграфii, Хельсiнкi, Фiнляндыя (1988), Фотамузей “Raevangla”, Талiн, Эстонiя (1993), Музей фатаграфii Латвii, Рыга, Латвiя (1993), Фотастудыя-1, Бостан, США (1994), Galerie Brotfabrik, Германiя (1996), «Латвiя. Зменлiвая i нязменлiвая рэальнасць» (разам з I. Рукай), Галерэя Саюза мастакоў Латвii, Рыга, Латвiя (2000), Савет Еўропы, Страсбур, Францыя (2000) , «Латвiя. Зменлiвая i нязменлiвая рэальнасць», 17-ы Хiгашыкаўскi фотафестываль, Хiгашыкава, Японiя (2001), Giedre Bartelt Galerie, Берлiн, Германiя (2001), Унiверсiтэт Лугана, Лугана, Швейцарыя (2002), галерэя Prospekto, Каўнас i Вiльнюс, Лiтва (2003), Дом Манцэндорфа, Рыга, Латвiя (2004). Ён атрымлiваў значныя ўзнагароды i стыпендыi: Фонд Хасельблада, Швецыя (1999), прэмiя 17-ага Хiгашыкаўскага фотафестывалю «Лепшы замежны фатограф» (2001), прэмiя года Саюза мастакоў Латвii за выдатны ўклад у фотамастацтва (2001). Выставу арганiзуе пасольства Латвiйскай Рэспублiкi ў Рэспублiцы Беларусь. Выставу фiнансава падтрымлiвае Мiнiстэрства замежных спраў Латвiйскай Рэспублiкi Выставу можна будзе паглядзець да 25 мая CURRICULUM VITAE AНДРЭЙ ГРАНТС Нарадзiўся 7 сакавiка 1955 года ў Рызе. Жыве ў Рызе. З 1979 педагог у Доме тэхнiчнай творчасцi Рыгi “Annas 2”, вольны фатограф. 1978 – 1988 удзельнiк СТФ “Ogre”. 1973 – 1978 вучоба на юрыдычным факультэце Латвiйскага Унiверсiтэта. Дыплом. Фатаграфiяй займаюся з 1978 года. Ужо прыблiзна 20 гадоў адначасова працую над трыма галоўнымi творчымi тэмамi (фотакалекцыямi): «Па Латвii», «Уражаннi» i «Калегi, сябры, знаёмыя». Асабiстыя выставы апошнiх гадоў 2007 «Кокнесе. 2004/2005». Дума Кокнескай воласцi. Кокнесе. 2006 «Кокнесе. 2004/2005». Музей фатаграфii Латвii. Рыга. «Латвiя. Зменлiвая i нязменлiвая рэальнасць», Македонскi Музей сучаснага мастацтва, Салонiкi/Грэцыя; 2005 «Латвiя. Зменлiвая i нязменлiвая рэальнасць», Cork Vision Centre, Корк, Iрландыя; «Латвiя. Зменлiвая i нязменлiвая рэальнасць», City Council, Дублiн, Iрландыя; «Латвiя. Зменлiвая i нязменлiвая рэальнасць», галерэя “Apollonia”, Страсбур, Францыя; 2004 «LT/LV», разам з Рамуалдам Пажэрскiсам. Дом Манцэндорфа, Рыга/Латвiя; 2003 «LT/LV», разам з Рамуалдам Пажэрскiсам. Галерэя “Prospekto”? Вiльнюс/Лiтва; «LT/LV», разам з Рамуалдам Пажэрскiсам. Галерэя “Fujifilm”, Каўнас, Лiтва; 2002 «Па Латвii». Галерэя Таварыства фотамастацтва Лiтвы, Вiльнюс/Лiтва; «Лугана. Cartes Blanches», разам з Андрысам Крыевiньшам, Унiверсiтэт Лугана, Лугана/Швейцарыя; «Лугана. Cartes Blanches», разам з Андрысам Крыевiньшам, галерэя «Бастыён», Рыга; 2001 «Дарожныя нататкi», на iнтэрнет-партале “Artgarden” (http://www.artgarden.lv); «Латвiя. Зменлiвая i нязменлiвая рэальнасць», галерэя Giedre Bartelt, Берлiн/Германiя; «Латвiя. Зменлiвая i нязменлiвая рэальнасць», 17-ы Хiгашыкаўскi фотафестываль, Хiгашыкава/Японiя; 2000 «Латвiя. Зменлiвая i нязменлiвая рэальнасць», разам з I. Рукай, галерэя Саюза мастакоў, Рыга; 1999 «Падарожжа з Лiепаi ў Балвы», разам з I. Рукай, галерэя Саюза мастакоў, Рыга; Групавыя выставы апошнiх гадоў 2007 «ZZZ», кiно «Рыга», Рыга; «ZZZ», Мiжнародны фотафестываль Pingyao, Pingyao/Кiтай; «ZZZ», Тэхнiчны унiверсiтэт Анкары, Анкара/Турцыя; «ZZZ», Мастацкая галерэя «К@2». Лiепая; 2006 «Талскi суд», Музей Талскага краю, Талсы; 2005 «Цела ў фотамастацтве Латвii», галерэя Giedre Bartelt, Берлiн/Германiя; «Пакаленнi». Гарадская музейная галерэя, Алiтус/Лiтва; 2004 «Белы, як снег…», галерэя Giedre Bartelt, Берлiн/Германiя; «Усмiхайцеся, фатаграфую!», Martin-Gropius-Bau, Берлiн/Германiя; 2002 «Горад. Аповеды пра Рыгу», Дзяржаўны Мастацкi музей, Рыга; 2001 «Як жывеш, чалавеча?» Галерэя Prospekto, Вiльнюс, Лiтва; 2000 «Суб’ектыў—Аб’ектыў», у рамках фестывалю “Transit Zero” (разам з Л. Халiлавым, Л. Лаўрановiчам, I. Граўлейсам, А. Эглiтысам), Ваенны порт, Лiепая; Бiяграфiя 2004 «Усмiхайцеся, фатаграфую!» (фотамастацтва з 10 новых краiн-удзельнiцаў ЕС). Каталог выставы, выд.NBK, Берлiн/Германiя; 2002 «Андрэй Грантс. Фатаграфiя». Выд. «Нептун» (Рыга/Латвiя), манаграфiя, тэкст Л. Славы; «Фатаграфiя», часопiс (Вiльнюс/Лiтва). 2002/1, «Апладатвораная iнфармацыя Андрэя Грантса», тэкст С. Валюлiса, порт-фолiа, 36-38 с. 2001 Iосiф Бродскi. «Вадзяныя знакi». Фотаiлюстрацыi да кнiгi. Выд. «Нептун» (Рыга/Латвiя); “Baltic Outlook” (Рыга/Латвiя), 2001/02-03, “Why Is That Latvia?”, порт-фолiа, iнтэрв’ю I. Зандэрэ – А. Грантс, 29-33 с. 2000 “Latvija Baltic State” (Рыга/Латвiя), 2000/3-4, “Andrejs Grants. Changing Reality”, порт-фолiа, 52-55 с. 1999 «Студыя» (Рыга/Латвiя), 1999/7, «Жыць дзеля радасцi», порт-фолiа, iнтэрв’ю Л. Слава – А. Грантс, 18-27 с. «Рыгас Лайкс», (Рыга/Латвiя), 1999/8, «Адкрыццi Грантса» (пра фатографа К. Лакшэ), iнтэрв’ю I. Зандэрэ – А. Грантс, 50-55 с. Стыпендыi, прысуджэннi 2003-2004 Стыпендыя Фонду культурнага капiтала Латвii для рэалiзацыi праекта «Кокнесе. 2004/2005»; 2002 Прысуджэнне Фонду культурнага капiтала Латвii для рэалiзацыi праекта “LT/LV”; 1999 Прысуджэнне Фонду Хасэльблада (Швецыя) для рэалiзацыi праекта «Латвiя. Зменлiвая i нязменлiвая рэальнасць» (разам з Iнтай Рукай); 1998 Прысуджэнне Цэнтра Сучаснага мастацтва Сораса (Рыга/Латвiя) для рэалiзацыi праекта «Падарожжа з Лiепаi ў Балвы» (разам з Iнтай Рукай); 1993 Стыпендыя Мiнiстэрства культуры Латвii для падтрымкi творчай дзейнасцi (разам з Улдысам Тыронсвм). Узнагароды 2007 Гадавая прэмiя фатаграфii Латвii “Latio”. Прэмiя Гайсмы. 2002 Прэмiя Саюза мастакоў Латвii за выдатны ўклад у фотамастацтва ў 2001 годзе. 2001 Прэмiя 17-га Хiгашыкаўскага (Японiя) фотафестывалю «Лепшы замежны фатограф 2000 года». Калекцыi твораў Музей фатаграфii Латвii, Рыга/Латвiя; Museet for Fotokunst, Одэнс/Данiя; Musee de l’Elysee, Лазана/Швейцарыя; Прыватныя калекцыi ў Швейцарыi, Польшчы, ЗША, Канадзе, Бельгii, Германii. e-mail: agrants(собака)inbox.lv
|
Uladzimir Parfianok [ 25 апр, 08 18:27 ] | |
когда-то это было событием - публикация фотографий молодого Грантса в чешском Ревю Фотография... надеюсь, выставка не разочарует! |
Валерий Лобко [ 04 май, 08 10:34 ] | |
…Фотограф Андрей ГРАНТС, один из лучших в Латвии, выпустил первый альбом своих работ. В нем собраны черно-белые снимки, сделанные с 1985-го по 1995 год. Еще: «В прошлом году, когда наша профессиональная фотография отмечала свой 100-летний юбилей, у латвийских фотохудожников появилась собственная премия — Latvijas Gada balvа fotogrāfijā. В 2007-м замечательная традиция продолжена. …Лучшим документалистом года признан мэтр латвийского фотоискусства Леонид Тугалев. Его черно-белая сессия "Время рабарбара", снятая в интерьере крестьянского дома, вызывает в памяти визуальный ряд "Зеркала" Тарковского и "Хрусталев, машину!" Германа. С одной лишь разницей. С замечательным, безошибочным, чутким профессионализмом "оператора" здесь встретился не гений художника-постановщика, а само по себе вещество существования. "Время рабарбара" стоит увидеть уже хотя бы затем, чтобы оценить красоту его подробности, многосложности, ускользающую от нас в обычной жизни. Приз света — награду за жизненный вклад — получил Андрей Грантс». http://www.bb.lv/index.php?p=1&i=3886&s=8&a=143132 Gaismas balva «Девизом состоявшейся в конце минувшей недели в Доме Черноголовых церемонии вручения национального Приза года в области фотографии стали слова Жана Люка Годара "Фотография есть правда". Самой главной награды Gaismas balva и премии в размере 3500 латов удостоен фотограф и педагог Андрейс Грантс. …Работы известных мастеров и молодых талантливых фотографов компетентное жюри оценивало в восьми номинациях. Лауреаты (помимо Gaismas balva) получили премии от 500 до 2500 латов. Всего было подано 273 заявки (1109 работ!), что свидетельствует об огромном интересе к этому жанру и к данному событию. Причем, как показал конкурс, фотография в Латвии сильна не только количеством, но и качеством». http://pribalt.info/arhiv.php?month=12&news=21 |
SergL [ 05 май, 08 17:45 ] | |
Серию "Время рабарбара" (По русски это называется "Пора Ревеня") Леонида Тугалева можно тут посмотреть: http://www.latio.lv/lv/latio_foto_proje ... 210#cat107 |
Uladzimir Parfianok [ 09 май, 08 16:11 ] | |
хорошая выставка, пожалуй, одна из лучших выставок последнего времени (разумеется, после выставок Суткуса и Одднера). найдете кучу "приветов" и от Картье-Брессона, и от Куделки... словом, не пропустите!!! а 8 мая прошла небольшая встреча с Андрейсом Грантсом в Школе фотографии, на которой фотограф показал некоторые другие свои проекты. надеюсь, Алексей проинформирует общественность подробнее на ветки фотошколы. вот пару картинок Грантса из сети, которые также выставлены и в Минске: |
Алексей Шинкаренко [ 13 май, 08 15:47 ] | |
NOVA_GALLERY писал(а): а 8 мая прошла небольшая встреча с Андрейсом Грантсом в Школе фотографии, на которой фотограф показал некоторые другие свои проекты. надеюсь, Алексей проинформирует общественность подробнее на ветки фотошколы.
С небольшой задержкой информация о встрече с Андрейсом в Школе фотографии. http://forum.znyata.com/viewtopic.php?t=5073 "Изначально встреча не предполагала формальной темы для обсуждения. Поэтому название и формат были выбраны очень широкие. Тема формировалась вокруг просмотра проектов Андрейса, проектов которые он делал со своими студентами и собственных. Во время дискуссии Андрейс поделился своими взглядами на предмет фотографии и ее нынешнего состояния в Латвии. В двух словах рассказал о Школе фотографии в которой он работает и об особенностях учебного процесса..." |
Сергей Ильин [ 14 май, 08 23:37 ] | |
Сильные работы! |
Ведренко Валерий [ 24 май, 08 17:06 ] | |
Мне кажется, что в пространстве существует некий метафизический тоннель, в котором все видимые явления реальной жизни превращаются в чудесные знаки, символы и метафоры. Я бы назвал это - тоннель Брессона. Большинству фотографов (и мне) вход в этот тоннель закрыт. Иногда в него попадал В. Бутра. Очень часто там оказывается А. Грантс. Прибалтика- во всем. Прохладный, умный юмор. Сдержанное сочувствие и достоинство без гордыни. Портреты проще. С них, наверное, нужно было начинать экспозицию. В целом-хорошее, серьезное кино. |
ambers [ 24 май, 08 20:54 ] | |
Фотавыстава вельмі добрая. Яшчэ з некаторымі фота Андрэя можна пазнаёміцца тут — http://www.apollonia-art-exchanges.com/ ... dfiche=367 |
Костя Ким [ 24 май, 08 22:37 ] | |
на выставку сходил аж 2 раза если бы не билеты, ходил бы каждый день |