Форум фотографов. https://forum.znyata.com/ |
|
Встреча с легендой.https://forum.znyata.com/viewtopic.php?f=12&t=2530 |
Страница 52 из 90 |
Валерий Лобко [ 16 мар, 08 11:47 ] | |
Photoshop Unlimited С утра на курсе цитировал бесценные свидетельства из ShadowLand/LightRoom, как отцы Photoshop подкоп под Photoshop устраивали… Это, собственно, в продолжение обмена репликами с Мишей — он в начале встречи рассказал о синдроме технически озабоченных мужчин: на каждой выставке находится персона специфических повадок, каковая обязательно спросит про то, как сделано, что использовали, какой объектив, или, на худой конец, что за рамка у фотографии. В Краявиде речь зашла о цифровых конвертерах RAW, как вы понимаете… нашелся молодой человек с нужным вопросом… Миша коротко сказал, что и Phase One они используют, являются бета-тестерами нового конвертера для Hassellad. Но меня заинтересовала вот какая коллизия — используется Aperture, как же без этого, но и LightRoom поставляется в наборе программ для дизайнеров, под которых подпадают и фотографы. В этом множестве сосен, если учесть еще спарку Adobe Bridge + ACR, мудрено не запутаться… конкуренция, да. Так вот, вспоминают раннюю историю LightRoom (почти в духе Андрея Герасимчука, который уверен, что орлы из Adobe не дадут ему написать книгу об истории его участия в разарботках основных продуктов компании): …In December of 2002, Mark, UI designer Sandy Alves, project lead Andrei Herasimchuk and Thomas Knoll visited my studio for a couple of days of brainstorming product ideas directed towards photographers. During that meeting I expressed the importance of developing an application to deal with lots of images easily and efficiently instead of an application used for spending a great deal of time on a single image-in the 1990’s it was all about how long an imaging artist spent working on an image, the new millenium dictated an application designed to spend as little time as possible working on many images. …The early development of Shadowland was a bit rocky-to say the least. Adobe just didn’t know how or where to position Shadowland in the ecosphere that is known as Photoshop. A great deal of time was spent researching to determine exactly what Photographers needed and wanted. Mark, Sandy, Andrei and researcher Grace Kim made a lot of site visits to photography studios all over the country. There they interviewed a wide variety of photographers-some famous and some just regular hard working folks-from all walks of photography. The aim was to identify where the current pain points were with digital and to design innovative solutions to relieve the pain… http://photoshopnews.com/2006/01/09/the ... ent-story/ Как оно дальше пойдет — не очень ясно. Photoshop исправно, несмотря на внутреннюю (вторую по опасности, после самого Photoshop, который является основным потенциальным убийцей Photoshop — в развитии), конкуренцию, несет золотые яйца, поэтому будет удерживаться на рынке и тормозить развитие индустрии до конца. Никто уже не знает, где Specular Collage и другие великие системы, поэтому троечник Photoshop с неизбывной базарной ухмылкой на протяжении всей карьеры — наше все… Это я про выставку Christian Noirfalise Galerie van der Mieden B. Antwerpen, 14 Mar–26 Apr 2008 Gustave, landscape, 120x175 cm, lamdaprint framed Christian Noirfalise (°1979, Laken, België), who majored in painting, creates portraits, landscapes and still lifes, classical themes which constantly reappear. However, his work is anything but classical: he doesn't work on canvas but uses a camera and Photoshop. Christian doesn't hide the fact he works with Photoshop because his work isn't about creating the perfect photograph. He uses pieces of photographs as strokes of paint as it were. With a painter's eye, he applies light and shadow, various tints and certain proportions to create a balanced work. His early work consists of a series of portraits which are simultaneously landscapes. Imaginary landscapes based on conversations with the subjects, and created with pictures he took which he preserves in an extensive archive. In more recent work, present and past merge and pieces of landscape, moments in time and places form a mosaic. Весь текст и снимки: http://photography-now.com/popup_ausst_ ... gen=T59827 |
Misha P [ 16 мар, 08 16:16 ] | |
Валера, ты был прав. Лайтрум не входит в пакет. Покупали отдельно... Вернулся в Стокгольм, куча впечатлений, всем огромное спасибо. Продолжение будет |
Валерий Лобко [ 18 мар, 08 0:17 ] | |
Peter Engblom Seven years ago he created a CD-ROM about Zulu Land and the Zulu people entitled "A Land called Heaven" which is available from www.cdromshop.com. This led him to his present project entitled "ZuluSushi" that is inspired by the first Zulu Guru. …He has created the concept and history of Mpunzi Shezi, the first Zulu missionary to the Japanese — he took Ubuntu to the Buddhists and brought Zen back to the Zulus. …Peter Engblom has been seen with a strange contraption that he believes has the ability to photograph ghosts in 3D. ZuluSushi by Peter Engblom ZuluSushi is a brash and bizarre photo novel, which is full of fantasy, erotic and surreal situations and compositions. Style elements and subjects of the beginning of the 20th century and contemporary ideas are melting together with visuals of a multicultural origin. The viewer can’t decide anymore what is real and what is fiction in the end. Engblom is creating new images by using visual finds, generated from different sources, which he alters, revises and then mixes with own photos. …Peter Engblom combines in his work old and new techniques. (Отсюда…) Peter Engblom Non Competitive Meditation [Zulu Sushi] 2000-2002 Peter Engblom Auspicious Moment [Zulu Sushi] 2000-2002 Peter Engblom Measuring a Spiritual Vacuum [Zulu Sushi] 2000-2002 |
Валерий Лобко [ 18 мар, 08 0:20 ] | |
Еще с http://www.luminous-lint.com/ Auction Preview Be-Hold 51 Part 2 (March 13, 2008) This is a great selection of photographs on paper, the strongest such collection we’ve ever offered. While the top lot is “only” $10,000 (a mere trifle in today’s market) and most of the lots start well below this, they are all selected (from a much larger body of material we have reviewed) to be of interest to serious collectors. They range from fascinating 19th-century material (for example an important albumen print of Lincoln’s second inaugural, unique early Belgian salt prints, mammoth plates by Watkins and Hillers) to interesting and sometimes rarely offered 20th century photographs, including a wonderful group of 1970’s and 1980’s photographs in color, and good prints by many of the great photographers including Ansel Adams, Edward Weston, Harry Callahan, Dorothea Lange, Kertesz, Rodchenko and many others, including interesting surprises. If you can, come to this preview in NYC… Anon. French stereo Daguerreotype of a semi-clad lady 1850 (ca) Anon. WWII Bombing Photograph n.d. Morris Rosenfeld Flying Spinnakers n.d. Anon. Album Pre WWII Edward Weston San Francisco 1925 (taken) 1955 (print) Ansel Adams Buddhist Grave Markers and Rainbow, Maui, Hawaii 1956 (ca, taken) 1974 (ca, print) 86 снимков в лайтбоксе… |
Валерий Лобко [ 18 мар, 08 0:45 ] | ||||
Yuval Yairi Memory Suitcase #4 [Palaces of Memory] 2006 Автор уже здесь встречался… Yuval Yairi The Exploration of Memory Yairi photographs the leper house with a digital video camera in still mode, constructing the image from thousands of frames. The pictures are taken in the course of several hours, during which the artist slowly and accurately documents every detail in the space from a single position, like the viewer's observation movement upon entering the space. He selects details which he then combines into a final unified photographic image containing a wealth of information, one that no single still photograph can contain. Thus, in fact, Yairi overcomes the temporal and spatial limitations of conventional photography. Yairi's technique is reminiscent of a fine, intricate mosaic. The repeated shooting, the meticulous observation, the accumulation and layering of small fragments – all these generate an image that contains a deployment of continuous time. The gathering and reassembly of the pieces enable him to oscillate between a faithful documentation of reality and its re-shaping while constructing additional strata of detail and time. The resulting effect is at once realistic and surreal or symbolic. On the one hand, the picture is broad, slow and restrained, and on the other, it is implied, and fraught with dramatic tension that stems from the mosaic assembly, an act that is at times scrupulous and imperceptible, at others, distinctly visible. Yuval Yairi: Palaces of Memory Dror Burstein The Cage and the Bird "A cage went in search of a bird" wrote Kafka 1: a photographic structure went out into the world in search of motifs that would suit it. The result is the heart of this exhibition… (Здесь…) Yuval Yairi Southeast Room [Forevermore] 2004
|
Валерий Лобко [ 21 мар, 08 21:51 ] | |
Замечательным образом не видны картинки в предыдущих сообщениях… Что-то в этом есть, если перенести на съемку — отснял, стер, снова отснял, полюбовался, снова стер. Можно было бы только кнопочку нажимать, купаясь в чистом искусстве процесса съемки, но хочется ведь на великую работу хоть краем глаза посмотреть. * В продолжение темы живописных фотографий Christian'а Noirfalise, живописи и фотографии, новых цифровых и смешанных техник… такая вот выставка: Scenery & Still Life LIANG Weizhou m97 Gallery RC. Shanghai, 29 Mar-08 May 2008 Liang Weizhou "Boat" (2005-06), Archival pigment print on fine art paper Liang Weizhou "Light" (2002-04), Archival pigment print on fine art paper. Liang Weizhou "Toilette" (2002-06),, Archival pigment print on fine art paper. The Shanghainese painter, most well known over the past fifteen years for his expressionist paintings, has been gaining critical acclaim and exposure for his new body of photography-based works. …As evident in several of his earlier paintings from the 1990's, Liang Weizhou has regularly explored the visual and conceptual relationship between painting and photography. Occasionally going so far as painting self-portraits with a camera and tripod on his canvas, it is clear the medium of photography and the contemplation of its ability to capture the myriad details before the artist's eyes has always been present in Liang Weizhou's conceptualization and realization of his artwork. After continued exploration and experimentation of the photographic image and process, Liang Weizhou has now clearly discovered his own visual language of interweaving his painting aesthetics with the continuing theme and subject matter of the often isolated and existential ordinary and intimate still life interiors. Furthering in a long tradition of artists exploring the possibilities found between painting and photography, Liang Weizhou's photographic works can be seen as a direct evolution from his earlier roots in painting. Now empowering traditional photography with various techniques of photo montage, subjective coloring, painting and digital retouching, the photographs of Liang Weizhou offer the viewer an abstract and dreamlike aesthetic that can often only be found in painting itself. http://photography-now.com/popup_ausst_ ... gen=T59933 |
Валерий Лобко [ 21 мар, 08 22:11 ] | |
Augmented Realities 1997-2008 Michael Najjar Fotomuseum Den Haag NL. Den Haag, 05 Apr-26 Jun 2008 Снова с думой о будущем: laokoon, 198 x 178 cm, framed, edition 6 German artist Michael Najjar is fascinated by scenarios for the future of mankind. In his large-format photographs and video works, he creates a simultaneously exciting and disturbing picture of human beings as artificial, technological beings. In his latest series, bionic angel (2006-2008), now to be shown at the Hague Museum of Photography for the first time in its entirety, Najjar goes a step further: based on ideals of beauty derived from Ancient Greece and the Italian Renaissance, the artist has constructed a new image of mankind that is refined and ethereal, transcending everyday reality. http://photography-now.com/popup_ausst_ ... gen=T59917 Поупражняться: http://www.michaelnajjar.com/ nexus bitforms gallery web site — Michael Najjar (Здесь…) Еще: http://www.artnet.com/artist/423841926/ ... ajjar.html Совсем другое: truth in crisis? about the influence of digital technologies on documentary photography The Cuban painter Vicente Bonachea once said to me: the only thing Cubans take seriously is the absurd. …how to get the Cuban reality into a picture? How to document the absurd? These questions lead to some elementary reflections about documentary photography: the idea of a photo being a genuine image of reality has in fact existed since the beginning of photography. Documentary photography in particular has an aura of truth which is the result of its general image: that's how it was! Until today, the myth of objective photographic presentation suppressed any subjective aspect of photography. Our visual perception is based on the fact that we believe what we see, especially when it comes to documentary photography. With the advent of new technologies, especially the digital processing of photos, our visual perception is getting mixed up. Finally. Already the public has been confronted with digital technology to quite a high degree which has confused our understanding of perception. The digital (r)evolution procedes quite fast. This arouses an oppressive feeling of insecurity for those who take the pictures as well as for those who look at them. There is a lack of experience and also of binding judgement criterions in handling the digital picture world. The natural trust is going to disappear. As a matter of fact, documentary pictures are no longer real or true. The decisive element of a documentary photo is not the authenticity of the moment, but the symbol of the message. Digital techniques help by advancing a new understanding of photography as such. The digital change of a picture adds a new level of perception to it that did not exist in the analog picture. This raises the question, particularly with documentary photography: is a photo which has been changed digitally less true or even fake? From my point of view it is not, in fact the contrary is the case… Весь текст и снимки http://www.zonezero.com/exposiciones/fo ... fault.html |
Валерий Лобко [ 22 мар, 08 10:42 ] | |
Маленькие слезы радости: «Значит, это кому-то нужно»… Алеся ( http://forum.znyata.com/viewtopic.php?t=3697&start=15 ) пишет (почта): «…читаю вашу 'Встречу с легендой' на Znyata, а в материалах 'Студийной Фотографии' совсем утонула, и иногда с грустью смотрю на свою Соню DSC-H3, потому что понимаю, что даже ее не скоро смогу взять в руки, осознанно взять. Пока не могу остановиться читать, смотреть альбомы. Хожу по болонским фотовыставкам. Болонья, конечно, не Милан, не Рим и не Турин, который, кстати, в этом году мировая столица дизайна www.torinoworlddesigncapital.it отрываю листочки календаря и считаю дни до начала римского фотофестиваля http://www.fotografiafestival.it/wip/eventi.asp. очень хочется мартина парра послушать... хотя, на самом деле, больше всего времени трачу на открытие для себя белорусской фотографии)) — как-то так всегда получается, что осознание приходит на расстоянии... а вообще я очень сопереживаю… Вы знаете, мне посчастливилось познакомиться прошлым летом с очень интересным французским фотографом Стэвом Сиракузом (Steve Siracuse), то есть профессионально он — оператор. Так вот он очень забавно и естественно играет (и без помощи Большого адобовского Брата) с отражениями в зеркалах, витринах, очках, лобовых стеклах и капотах автомобилей, просто с любыми отражающими поверхностями вообще... очень забавно получилась бессмертная мэрилин». http://sirimages.blogspot.com/ Get Out Skater @ NYC (11h36) AlveoLove @ Paris (00h17) DarkBag is Watching You @ NYC (17h23) Concrete Rainbow @ Paris la Defense (14h23) BluryBass@Malakoff (21h42) (Совсем маленькая выборка…) |
Валерий Лобко [ 25 мар, 08 0:40 ] | |
Тяжкий труд Не совсем просто, а даже совсем наоборот. Это я про то, что высматривал картинку для примера из PDN's 30 2008 Избранный писок новых и не совсем фотографов по мнению редакции… http://www.pdngallery.com/gallery/pdns30/2008/ Картинка из середины списка, как вы понимаете… |
Валерий Лобко [ 25 мар, 08 1:02 ] | |
"The photographs suggest the activity of their creation." John Chiara Jörg Colberg обратил внимание на необычные пейзажи John'а Chiara. John Chiara (b. 1971) received a B.F.A. in Photography from University of Utah in 1994, an M.F.A. in Photography from California College of the Arts in 2004, and was recently an artist in residence at Crown Point Press (2006). На сайте автора можно посмотреть на телевизионную документацию процесса: http://www.lightdark.com/ Chiara photographs cityscapes in a process that is part photography, part event and part sculpture – an undertaking in apparatus and patience. Many times this process involves composing pictures from the inside of a large hand-built camera, that is mounted on a flatbed trailer, and produces large scale, one of a kind, positive exposures. Chiara is a native Californian who lives and works in San Francisco. Избранное с выставки, которая недавно закончилась: Land's End Solo Exhibition January 24th-March 1st, 2008 Von Lintel Gallery John Chiara Ocean Beach, San Francisco 2004 Image on Chrome Paper 50 x 62 inches Unique http://www.vonlintel.com/index2.html * Introspective Landscapes Untitled May 10, 2003 65inX50in Image on Cibachrome Paper, Unique photograph San Francisco Landscapes Untitled September 14, 2004 40inX30in Image on Cibachrome Paper, Unique photograph http://www.lightdark.com/2004/10.html * John Chiara 24th at Carolina (Center), 2006 Color Photogravure on gampi paper chine colle Image Size: 23-1/2 x 19-1/4" Paper Size: 32-1/2 x 27-1/2" Edition 15 Printer: Dena Schuckit Publisher: Crown Point Press |
Валерий Лобко [ 25 мар, 08 11:59 ] | |
Jörg Colberg: A Conversation with Jerry Spagnoli 10 марта… надо читать и смотреть: Jörg Colberg: There probably is only a small number of photographers who have produced such a diverse range of work as you. Your works ranges from Daguerreotypes and more traditional b/w work to extreme and abstract enlargements of negatives and wide-angle colour photographs that use a large amount of digital post-processing. Can you talk a little bit about how this all evolved? How does one jump from mercury vapours on metal plates to pigment prints based on images in a computer — mirroring the evolution of photography itself? Вот эти «extreme and abstract enlargements of negatives» — это работа с микроскопом для увеличения фрагмента негатива. Но техника, естественно, может сработать вхолостую, важен итог… http://www.jmcolberg.com/weblog/2008/03 ... .html#more Дагеротипы вы должны помнить: Throat Paris, Daguerreotypes Under Trees Paris History Scenes Arch at La Defence Isle St Louis Panteon Lab См. подробнее: http://www.jerryspagnoli.com/History%20 ... esind.html |
Doroga [ 25 мар, 08 13:12 ] | |
Незаметно и без пафоса ветка перевалила за тысячу постов |
Sergey Mikhalenko [ 25 мар, 08 13:17 ] | |
Doroga писал(а): Незаметно и без пафоса ветка перевалила за тысячу постов
ага.. не завидую новичку только зашедшему на форум - чтения в одной этой ветке на пару неделек без перерывов на перекур... а Валерию Дмитриевичу реально памятник уж можно ставить за такую подборочку!!! |
Alex Skill [ 25 мар, 08 14:11 ] | |
Валерий Дмитриевич, конечно молодец, что не сдаётся и продолжает нашпиговывать информацией постоянных читателей его ветки форума. Жаль только того, что, похоже, всю эту массу переварить физически уже никто не в состоянии, судя по тому, что ответные высказывания здесь появляются достаточно редко. Да и форумный формат подачи информации не располагает к тому, чтобы в одной теме можно было вести диалоги сразу о 1000 различных затронутых вопросах. Если бы такая попытка была сделана, то ветка моментально превратилась бы в подобие общения на шумном базаре, где сквозь общий гомон уже ничего разобрать невозможно. У меня ещё в самом начале развития этой ветки возникали мысли, что всю информацию, которую излагает здесь Валерий Дмитриевич, было бы гораздо удобнее и правильнее накапливать в wiki.znyata.com. Там можно было бы всё систематизировать и разложить по полочкам для обеспечения быстрого и удобного доступа к интересующей информации. А здесь в ветке, можно либо по старинке дублировать целиком статьи, которые появляются в wiki, либо просто давать на них ссылку. Не знаю, возможно, ли сейчас, работу переноса ветки “легенд” в wiki проделать грамотно и быстро одному человеку? Возможно, кто-то захочет поддержать эту идею? Отзовитесь, кому это интересно? Не хотелось бы, чтобы труды Валерия Лобко превратились в итоге в труд сравнимый с насыпанием кургана, только кургана из информации, которую, к сожалению, найти и извлечь из недр этого сооружения становится уже практически невозможно. |
Klon [ 25 мар, 08 14:58 ] | |
Подозреваю, что задача не имеет одного простого решения… Сплошная ветка при регулярном чтении — достаточно обычна. Пролистать пару веток назад — не очень большая проблема. Смотреть ссылки при этом подряд — гибельно, если не читать регулярно… Знать бы локальную статистику, т.е. местные обращения и заходы по запросам, можно было бы понять целесообразное направление реформы. Дискретность имеет свои преимущества, но не дает цельной картины, даже если воспользоваться опцией отслеживания изменений. Предложение иметь два варианта — расходное, но очень рациональное. В том смысле, что если оставить ленту и применять раз в неделю рекурсивное редактированием в духе сокращенных записок блога, то возникает удобная модель «растянутой» новости-закладки с несколькими изображениями, и подборкой ссылок, если имеется. Что более ценно, чем «подкатные» сообщения в обычном блоге На тот период как раз, когда сообщения востребованы — потом они только тормозят просмотр новых записей. Затем полный (и удобно пополняемый при возможности) вариант уходит в Wiki, а лента-указатель съеживается, обновляясь на неделю-две более полными сообщениями. Лучше, чем статья с листингом ссылок на предыдущие публикации, лучше, чем обычная структура блога, лучше, чем только Wiki. |
Валерий Лобко [ 25 мар, 08 22:20 ] | |
Ага, спасибо… Найдется время, можем обсудить это… та же ветка Wiki как раз годится. Хорошо бы у Сергея время нашлось для редизайна — структурно проекту уже давно тесновато… Нужно пару долгоиграющих обновляемых периодически ресурса создать, мы немного обсуждали это. И о блогах надо подумать, да, форумная все же форма не самая гибкая для ряда тех публикаций, которые тут появляются. * «ФОТОМАГИЯ» закуплена, пока не смотрел, пролистал только с полчасика. С обложкой — влет, надо переделывать, конечно, автору — «двойку», увы. Тяжело с этим делом как-то в стране давно уже, с типографикой… Рамочки внутри съели весь воздух и не дают возможности картинку навылет нормально пустить. Самая ужасная проблема после обложки. Вместо стилистической сшивки — куча проблем создана. Страницы с общей плашкой смотрятся в целом лучше, кроме оранжевой, конечно. Верстка — из-за красной строки в первую очередь — плохо, все враздрызг, особенно в коротких блоках. Заголовки статей абсолютно случайно гуляют в размере, местами — не посажены, не найдено вообще отношение заголовка, информации об авторе, фотографии автора. У В. Шарникова зачем-то по фотографии текст полез враждебно. У В. Журавкова — нос не на месте, не по канону в портретной работе. Это не к журналу вопрос, конечно. Попутно: дикие какие-то фотографии в статье про философию и чудо. Неужели это та же девушка, которая приятное впечатление как-то оставила публикацией в «Евростиле»? Вот оно, время… Журнал стал лучше, но реально органичны только страницы с исторической хроникой. Остальные полосы почти все пострадали из-за рамочек и верстки; у Георгия напрасно текст дали на развороте с отражениями, куцый такой аппендикс вышел. Потом проштудирую внимательно. Паралллельно смотрю шведский FOTO — лучше. Просто совсем, и лучше. При этом полосы достаточно разнообразно оформлены, но нет ощущения эклектики — точно видишь, что это из одного журнала все. И никаких рамочек, естественно. Напрасно в военную тайну играли. |
Валерий Лобко [ 25 мар, 08 22:25 ] | |
LARVEN Nicola Müller Deutsches Haus at NYU USA. New York, 08 Mar-05 Apr 2008 MYLEA #5, 2006, C-Print auf Aludibond ELISA, 2006, C-Print auf Aludibond Пафосный текст — здесь: http://photography-now.com/popup_ausst_ ... gen=T59362 |
Валерий Лобко [ 25 мар, 08 22:43 ] | |
Большой раздел выставок в Германии (16 страниц на Photography-Now) дает, к счастью, любопытные вещи при общей бедности новостями по статусу выше региональных, какой-то период такой тоскливый вышел теперь, вроде нашей зимы. The Splendour of Myself V (Mother, Daughter, Partner) Zofia Kulik ZAK I BRANICKA D. Berlin, 05 Apr-17 May 2008 The Splendour of Myself V (Mother, Daughter, Part2007, silver gelatine print, 250x180 cm Desen 11 (wings), 2008, c-print, 120x120 cm Еще два снимка в пресс-релизе: http://photography-now.com/popup_ausst_ ... gen=T59777 |
Валерий Лобко [ 25 мар, 08 22:51 ] | |
Angel CUI Xiuwen Artchina Gallery D. Hamburg, 10 Apr-26 Apr 2008 Cui Xiuwen, Angel No. 4, 2006 Ангелы в изобилии, в DF2 GALLERY: Angel No. 2, 2006 C-print, 20 1/8 x 97 1/4 inches (54 x 250 cm) 33 x 157 1/2 (83 x 400 cm) Edition of 8 Покрупнее: Angel No. 4, 2006 C-print, 35 5/8 x 66 3/4 inches (90 x 170 cm) 61 x 114 inches (155 x 290 cm) Edition of 8 Angel No. 13, 2006 C-print, 66.67 x 80 cm - Edition of 8 100 x 120 cm - Edition of 8 http://www.df2gallery.com/2006_08_cuixi ... ery01.html Вот тут много: One day in 2004 n.3-2 (trittico) Cui Xiuwen, 2004 Stampa digitale, Edizione di 6 cm. 84 x 57 One day in 2004 n. 6 Cui Xiuwen, 2004 Stampa digitale, Edizione di 6 cm. 120 x 100 http://www.marellart.it/it/catalogue/sc ... 9&view=all Здесь еще: http://www.goedhuiscontemporary.com/art ... _xw.html#1 Не только фотография, но еще и скрытая видеокамера: http://www.freewaves.org/artists/c_xiuwen/ |
Валерий Лобко [ 25 мар, 08 23:09 ] | |
Дивные какие фотографии, кстати говоря, в Artchina Gallery имеются: Han Lei — Shan Shui (3) 1998-2003 handcoloriertes Photo, 50x60cm Auflage 15 Stück Han Lei Shan Shui (9) 1998-2000 hand coloriertes schwarz/weiss-photo, 50x60cm Auflage 15 Stück http://www.artchina-gallery.de/index.ph ... toboek_pi1[fid]=4 |